ناترازی برق عامل افزایش قیمت محصولات فولادی

ناترازی برق عامل افزایش قیمت محصولات فولادی
با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد روند افزایشی قیمت‌ها و قطعی برق تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد و با این وجود، قاعدتا برخی کارخانجات مجبور به تعطیلی خواهند شد.

کریم رحیمی، فعال صنعت فولاد در رابطه با افزایش قیمت‌ها در بازار آهن و فولاد مطرح کرد: با توجه به شرایط فعلی، به نظر می‌رسد این روند تا پایان شهریورماه ادامه داشته باشد و با این وجود، قاعدتا برخی کارخانجات مجبور به تعطیلی خواهند شد که البته چاره‌ای جز آن ندارند. چنین عملکردی در نهایت منجر به کاهش حجم تولید و افزایش قیمت خواهد شد.

وی با اشاره به دپوی محصولات فولادی پس از افزایش قیمت احتمالی در چند هفته آینده اظهار داشت: دپوی محصولات فولادی توسط برخی فعالان به گوش می‌رسد و ما به عنوان تولیدکننده باید روزانه میزان تناژی را تولید و میزانی از آن را بفروشیم تا سرمایه در گردش داشته باشیم و چرخ تولید بچرخد. اگر واحدی توان مالی دپو دارد، بحث حاکمیت، کنترل و نظارت بوده که در صورت اجرایی شدن این رویه، نشان از اقتصاد دستوری و دخالت دولت در امر تولید است.

فعال صنعت فولاد با اشاره به تأثیر مناسبات سیاسی در روند بازار فولاد گفت: افزایش قیمت‌ها در بازار فقط به سیاست داخلی وابسته نیست و سیاست خارجی نیز بر آن تأثیر می‌گذارد. در واقع مناظرات ریاست جمهوری آمریکا نیز در بازار و چرخه اقتصاد کشور دخیل است.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، در حدود دو هفته اخیر، بازار ارز و به تبع آن فولاد، در روند افزایش قیمت قرار گرفته که می‌توان گفت مهم‌ترین عوامل آن مناسبات سیاسی و ناترازی برق بوده است.