چین بر واردات فولاد به هند تسلط دارد

چین برترین صادرکننده آهن و فولاد به هند است که در ماه اخیر با افزایش عوارض تجاری و کاهش صادرات همراه است. بر اساس گزارش وزارت فولاد هند، یک سوم از محصولات فولادی وارد شده به این کشور از چین است که فشار بیشتری بر بازار داخلی و صادرات می‌کند.

عوارض تجاری فولاد برای ماه‌های آوریل تا ژوئیه به $۱.۳۸ billion افزایش یافته است که حدود ۳۰ درصد بیشتر از $۱.۰۴ billion در پایان سال مالی ۲۰۲۴ است. هند در دوره مشابه سال گذشته دارای عوارض تجاری به ارزش ۲۳۴.۷ میلیون دلار بود.

واردات فولاد نهایی برای چهار ماه اول $۲.۴۹۴ billion و به حجم ۲.۷ میلیون تن بود که نسبت به سال قبل ۳۲ درصد افزایش یافته است. در طرف دیگر، صادرات این فلز $۱.۳۳۴ billion بود، یا ۱.۶ میلیون تن، که نسبت به سال قبل ۴۱ درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش آرتان پرس و بنا به گفته وزارت کشور هند، قیمت های جهانی فولاد روند کاهشی خود را در ماه ژوئیه ادامه داد. بنابراین بجز چند مورد معدود، در هند، چین، ایالات متحده و اتحادیه اروپا قیمت اکثر محصولات فولادی نهایی در مقایسه ماه به ماه و سال به سال کاهش یافته است.

حجم مرسولات فولادی از چین تقریباً ۰.۸ میلیون تن بود که ۴۲ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. واردات در از نقطه نظر ارزشی ۹۸۰ میلیون دلار بود که ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

چین بزرگترین بازار واردات برای هند (۳۰ درصد سهم) بود

واردات فولاد و آلیاژهای استیل از این کشور ۴۷ درصد از تحویلات در ارزش واردات به هند بود.

کره جنوبی دومین بازار واردات بود که ۰.۷۸۷ میلیون تن فلز را حمل کرد که ۱۷۸.۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است. ژاپن، ویتنام و تایوان دیگر بازارهای وارداتی در رده های بعدی بودند.

در اتحادیه اروپا، سه بازار بزرگتر ایتالیا، بلژیک و اسپانیا کاهش سال به سال به ترتیب ۴۹ درصد، ۵ درصد و ۵۷ درصد را تجربه کردند، همچنین تحویل های به بریتانیا کاهش ۴ درصد را تجربه کرد.

امارات متحده عربی که قبلاً در بین پنج بازار صادرکننده اول قرار داشت نیز کاهش را تجربه کرد. تحویل های این کشور نیز کاهش ۴۴ درصد را تجربه کرد که از ۰.۱۸۹ میلیون تن به ۰.۱۰۴ میلیون تن رسیده بود.