برگزاری رویداد تجربه‌محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد

رویداد تجربه‌محور هوش مصنوعی در صنعت فولاد و پروژه‌های مرتبط،۲۹ مردادماه ۱۴۰۳، به همت واحد مهندسی کارخانه فولاد مبارکه و با همکاری ایریسا پرایم و با حضور جمعی از متخصصان و بهره‌برداران این حوزه در مجموعه فرهنگی – ورزشی فردوس فولاد مبارکه برگزار شد.

 

در این رویداد تجربه‌محور که جنبه آموزشی نیز داشت، محمدرضا شریفی، مدیر مهندسی کارخانه فولاد مبارکه، در بیاناتی استفاده از هوش مصنوعی و اثرگذاری آن در پروژه‌های فولادی را در دو حوزه کلی تحویل دادنی‌ها و مدیریت پروژه تشریح کرد و گفت: این فناوری می‌تواند در بهبود زمان‌بندی، کاهش هزینه‌ها و مدیریت بهتر منابع نقش مؤثری ایفا کند. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند با تجزیه‌وتحلیل داده‌های پروژه‌های قبلی و پیش‌بینی مشکلات احتمالی، به بهینه‌سازی زمان‌بندی و کاهش هزینه‌ها کمک کنند. این امر به‌ویژه در پروژه‌های بزرگ صنعتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی می‌تواند به شناسایی و مدیریت ریسک‌های مختلف در پروژه‌های صنعتی کمک کند، افزود: با استفاده از مدل‌های پیش‌بینی، می‌توان ریسک‌های مالی، فنی و زمانی را پیش‌بینی و راهکارهایی برای کاهش آن‌ها ارائه کرد.